Escola Santa Perpètua

Learningthroughlisteningandspeaking
(M'escolten, ergo aprenc!)
Per Isabel M. Pieri i Jordi López
Escola Santa Perpètua

El passat 4 de novembre, vam rebre la visita d'una vintena de mestres d'anglès d'arreu de Catalunya per observar la nostra manera de treballar aquesta llengua a l'escola.

Aquesta visita va ser per iniciativa d'en Josep Maria Artigal, autor del mètode "Ready for a story", que ja fa tres cursos que utilitzem a l'escola, amb l'objectiu de millorar el nivell d'anglès del nostre alumnat.

La implementació d'aquest mètode forma part del canvi metodològic que estem introduint en l'aprenentatge de l'anglès a tota l'escola. Continuem amb la línia de contes de l'Artigal i a partir de 3r i 4t, treballem de manera més competencial. A més a més, des de P4 a 6è, utilitzem el Diary.

Concretament, les mestres van venir a observar una de les activitats més significatives: el "Diary". És una adaptació del "Diary" de la Xaro Mas (mestra de l'Escola Los Cármenes de Granada), en col·laboració amb en Josep Maria Artigal.




Com si d'un diari personal es tractés, els nens i nenes escriuen experiències, emocions o notícies que els succeeixen dia a dia. Són esdeveniments molt importants per a ells, com ara la caiguda d'una dent, el naixement d'un germanet o germaneta o la incorporació al grup d'un nou nen o nena.






L'objectiu del llenguatge és la comunicació i d'aquesta necessitat de dir i, sobretot, de sentir-se escoltat, prové l'aprenentatge. La dinàmica de la classe consisteix en establir un diàleg a partir d'una notícia o d'un estat d'ànim que prové generalment de l'alumnat i de la mestra.

L'alumnat tria lliurament el què vol escriure i després llegeix en veu alta. Entre tots ens corregim i aprenem dels errors.




Fem un ús funcional de la llengua, és a dir aquella que necessitem per expressar allò que sentim en aquell moment. La repetició de les estructures fa que es consolidin i puguin ser utilitzades a d'altres contextos comunicatius, així com per elaborar frases noves.

Amb aquesta metodologia, els alumnes aconsegueixen perdre la por a l'anglès, a parlar en públic en anglès, a escriure sense por d'equivocar-se i a llegir en una llengua que és very different.





Si voleu saber-ne més, visiteu el blog d'anglès de l'escola:

www.spenglish1617.blogspot.com o a www.xaromas.com